close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דיקור סיני מטפל בצורה מושלמת בכאבי גב

מערכת שורשיג אב, תשפ03/08/2020

טיפולים אלטרנטיביים ובפרט הדיקור הסיני חוללו מהפכה ברפואה המשלימה בעשורים האחרונים. הביקוש לטיפולים אלה גדול, אם באופן פרטי ואם במרכזי הרפואה המשלימה הציבוריים. המאמר יציג תחום זה ובפרט את שיטת הדיקור הסיני

תגיות:
במה עוסקת הרפואה האלטרנטיבית?
טיפול אלטרנטיבי הינו טיפול משלים, ולעיתים אף מחליף את הטיפול הקונבנציונאלי ועוזר לאדם לקיים אורח חיים בריא ללא צורך בתרופות כימיות או התערבות כירורגית. הטיפולים האלטרנטיביים יכולים למנוע ולשפר כאבים פיזיים, נפשיים, עייפות ואיזון הגוף. ישנם טיפולים בהם משתמשים בצמחי מרפא כמו פרחי בך, הניתנים לבעיות של קשב וריכוז או הפגת מתחים. לעומתם ישנם טיפולים פיזיים המתאימים לכל אדם שיש לו צורך לחזק מערכות שונות בגוף, לפתוח חסימות ולהתמקד בכאב. הטיפולים נמצאו יעילים בחיזוק השלד והשרירים,
מערכת העיכול, גניקולוגיה, מערכת הנשימה, מחלות כרוניות, הריון ולידה, בעיות נפשיות, אלרגיות ועוד. רפואה זו שומרת על ההרמוניה של הגוף באמצעות טיפולים כמו: רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור סיני, תזונה נבונה ועוד.

הדיקור הסיני כפתרון לבעיות גב
כאבי גב יכולים לנבוע מפריצת דיסק, בלט, חוליות ניווניות, מצב נפשי ועוד. הכאב בא לידי ביטוי גם באזור השכמות והכתפיים כשהבעיה בעמוד שידרה צווארי והקרנות לרגליים בכאבי גב תחתון. מעבר לכאבים ישנן גם מגבלות בתנועת הצוואר או בהתכופפות. כאבים אלו מעידים על שינוי בחוליות או על מחלה אחרת ויש להתייעץ עם האורתופד.

הדיקור הסיני המגיע מהרפואה הסינית, הגיע לארצות המערב בשנות ה-70. הדיקור מטפל בכאבים ומשפר את איכות החיים גם במקרים של כאבי גב. התהליך נעשה באמצעות מחטים קטנות, דקות וחד פעמיות, אותן מחדירים לנקודות, לרוב באזור הגפיים העליונות והתחתונות. התוצאות מדברות בעד עצמן ואצל רבים יש הקלה מיידית בכאבים. ישנן בגוף 365 נקודות לדיקור דרכן המחטים מזרימים דם לכל חלקי הגוף. הדיקור אינו מפריד בין הגוף לנפש, אלא מאזן אותו. גישה זו מתאימה גם לגישת הרמב"ם. גיא קארו סיגל, בעל קליניקת דיקור סיני בתל אביב, מהמובילים בתחום בארץ, מטפל בדיקור סיני בשיטה המסורתית שמועילה ומיטיבה עם כאבי גב.

נפש בריאה בגוף בריא
אנשים רבים מהמגזר הדתי תוהים האם ניתן לעשות טיפולים אלטרנטיביים עפ"י ההלכה. לגבי הדיקור הסיני אין כל תנאי הלכה והוא בהחלט מותר.
גם הרמב"ם התייחס לגוף ולנפש כמקשה אחת ועסק בצמחי מרפא ותזונה נבונה. הגישה שלו הייתה הוליסטית לחלוטין ושמה דגש על הקשר הנפשי לכאב הפיזי. כמו כן, הוא האמין שהאדם צריך לרפא את עצמו באמצעות חיזוק המערכת החיסונית ופעילות גופנית. לפיכך, אין מניעה לציבור הדתי לקבל טיפול באמצעות רפואה אלטרנטיבית. יש לבחור במטפל אמין, מקצועי ובעל ניסיון והכשרה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה